Formandsberetning 2019

2018,

Et år er gået, hvad fik vi ud af det, det spørgsmål stillede jeg mig selv, da jeg skulle i gang med denne beretning.

Lidt vild start blev det til, nogen skulle lige finde ro igen, men vi fik rettet ind. Jeg har skulle finde ud af hvor er vi som forening, hvem er i de forskellige udvalg, kører det eller er der udfordringer, samt skulle jeg lige se hvad der var sket siden jeg sidst var en del af ROI. Mit første fokus punkt blev mindset samt at ensarte afdelingerne så vi kunne fremstå som en stor forening som støtter hinanden i stedet for at modarbejder hinanden mm.

Mange bolde blev kastet op, alle havde ønsker til forskellige ting, så det har været spændende om vi kunne få grebet nogen af dem. Stort ønske var ny hjemmeside, vi arrangerede spinnings event i forbindelse med skt hans – sikke en opbakning, det var jo helt vildt, 57.000 kr blev kørt ind, så kunne vi med god samvittighed sætte gang i vores hjemmeside.

Dernæst kan nævnes samarbejdet med OK benzin, HK73 og brugsen, gav os en check til deling på næsten 40.000 kr. Kort efter opgørelsen for RM lotteri, som jeg synes er stort der stadig bakkes op om til de tre foreninger bag.

Efteråret nærmede sig, og der var igen tid til at reflektereover evt. ting der skulle ske i fremtiden, derved blev forårsfesten sat på programmet.

Det er også i 2018 der er kommet en fin skaterbanen, som er dejligt at se store som små kan benytte, dog er der desværre forskellige meninger til hvordan den skal bruges. Jeg kontaktes jævnligt omkring larm og ballade der er til gene for andre.

Her vil jeg gerne slå fast at det som sådan ikke er en del under ROI, men vi trods alt interesse i vores faciliteter ikke bliver ødelagt, samt vores medlemmer og byens børn føler sig trykke i vores omgivelser, så der er gang i forskellige tiltag for forhåbentligt at komme generne til livs.

Så alt i alt kan jeg kun se tilbage på 2018 med stor stolthed og glæder mig meget til de forskellige ting der allerede er i støbeskeen til det kommende år.

2019,

Det er altid lidt vanskeligt at spå om fremtiden og hvad 2019 vil bringe os, men vi vil som forening gøre vores til at der sker nye tiltag. Være med til at ROI er et sted vores medlemmer er glade for at være og ønsker at blive ved med at være en del af. At vi sammen kan skabe nogle forskellige oplevelser for byen sætter vi en stor ære i.

Nogle af de nye tiltag kan bl.a. nævnes vores nye hjemmeside der nu er oppe at køre. Vi vil gerne være mere synlige, have fokus på kontingenter mm.  Vi skal til og udvide vores eksisterende petanque baner. Vi har taget en beslutning af afholde forårsfest med en masse god musik den 26/4 – pt er der solgt 210 billetter, der ud over har vi en familiedag i støbeskeen der skal afvikles den 4/5, dagen skal være sjov, vise hvad ROI tilbyder, man får mulighed for at afprøve vores aktiviteter samt se lidt in i hvad frivillig arbejde består af. Efterfølgende vil vi afslutte med fælles spisning sammen med Skt hans udvalget og ROI´S venner for vi hver i sær kan sætte ansigter på hvem der sidde i hvilke udvalg, samt styrke vores ellers stærke samarbejde, som jeg mener er en vigtig brik.

Der ud over arbejder vi på forskellige overraskelser til vores yngre/unge medlemmer, så de også får følelsen af at det er fedt at være en del af ROI. Og hvem ved hvilke ellers ideer der kunne finde på at falde os ind.

En stor tak,

 Jeg vil til slut benytte lejligheden til at sige en stor tak til alle de frivillige der igennem 2018 har været til rådighed, bestyrelse, trænere, forældre samt div foreninger vi samarbejder med. Også en stor tak skal lyde til vores altid støttende sponsorer som gør det muligt for os og gøre nogle af alle de ting vi får gjort igennem tiden – private som erhverv.

ROIS venner for deres altid støtte, hjælpsomhed og deres store interesse for hvad vi laver i ROI, Skt hans udvalget for deres store arbejde og arrangement i forbindelse med byfest, Elin og Frank for deres altid gode samarbejde og gode måde at servicere os på.

Bestyrelsen generelt for jeres altid åbne sind for at få tingene til at lykkes, i skal vide det er meget værdsat.

Anja Andersen

ROI Formand

 

Årsberetning for 2018 – ROI Fodbold

For et år siden forlod vi generalforsamlingen i ROI med store forventninger til arbejdet i 2018. Det var der to grunde til.

Den ene i den triste ende: Vi havde leveret et regnskab, der af flere årsager så skidt ud, og det skulle ændres.

Den anden i den gode ende: Vi gik fra fire til seks medlemmer i udvalget, så vi bedre kunne fordele det arbejde, der er i vores afdeling, og så vi bedre kunne gøre lidt ekstra.

Lidt ekstra har vi gjort på flere fronter i det forgangne år:

  • Vi forbedrede vores fodboldafslutning i foråret, så der var konkurrencer for børnene med landsholdstrøjer som præmie, og der var fællesspisning for hele familien.
  • Vi viste to af Landsholdets VM-kampe på storskærm i hallen – den første en festlig lørdag med pølser, burgere, kartoffelsalat, fadøl, sodavand, slik, is, merchandise, konkurrencer og over 200 fodboldfans. Den næste en hyggelig søndag med fællesspisning og over 100 fodboldfans.
  • Vi opgraderede vores julestævne, så der for de yngste årgange var indløb med musik og lysshow, pokaloverrækkelse i gymnastiksalen og tombola med fede præmier.

Formålet med de her tre arrangementer er først og fremmest at gøre det sjovere at være en del af ROI. Som spiller, forælder, stævnedeltager eller bare som almen borger i Rask Mølle. Er arrangementerne ikke lavet specifikt til vores egne medlemmer, er der også et ønske om at tjene penge til klubben, så det på den måde gavner medlemmerne.

Når vi er ved pengene, så har vi i 2018 også været så heldige, at vi har fået hjælp udefra.

Et ønske om at komme væk fra klubhusets kælder blev til virkelighed, da Rask Mølle Idrætscenter lavede et rum til os i Sankt Hans-skuret. Det vil vi gerne sige mange tak for!

Rummet blev fyldt med boldvogne, der igen blev fyldt med spritnye bolde. Begge dele indkøbt med penge fra ROI’s Venner. Det vil vi gerne sige mange tak for!

Derudover har gode, lokale firmaer sponsoreret os med præmier til konkurrencer og til supporterkortene, og de har givet penge til vores trænertøj. Det vil vi gerne sige mange tak for!

Og så får vores ungdomsafdeling glæde af, at kvinderne i Rask Mølle er glade for at feste. Fodboldafdelingens seniorhold hjalp til i baren og med oprydning til Girls’ Night, og vi har så fået overskuddet til vores medlemmer. Det vil vi gerne sige mange tak for!

Det er vigtigt for os i fodboldafdelingen, at der sker noget i Rask Mølle, og at det har lokal opbakning. Vi er glade for, at vi kan hjælpe, men vi vil først og fremmest også gerne takke folkene bag arrangementer som Girls’ Night og Sankt Hans Festen for at skabe liv i byen.

Som det sidste tager vi lige et kig på, hvordan det er gået på og uden for banen. Vi har haft godt og vel 160 ungdomsmedlemmer og tæt på 60 seniormedlemmer. Tilslutningen er især stor i vores yngste årgange, og blandt de unge er der mange medlemmer i vores pigerækker. Det er vi ret stolte af, for de gør det ret godt på grønsværen.

U15-pigerne vandt i foråret deres pulje og rykkede op i det, der i gamle dage hed mesterrækken. Desværre kunne de ikke følge op på succesen, da pigerne var nået en alder, hvor halvdelen af holdet skulle på efterskole. Men det sluttede af med et brag, og de resterende piger fortsatte som 8-mands hold.

Mens de i de ældre årgange er vigtigt med gode resultater, så er det i de yngre årgange vigtigere, at spillerne har det sjovt. Det er helt klart vores opfattelse i fodboldudvalget, at spillerne hygger sig, og det er trænernes fortjeneste, så vi sender dem et kæmpestort tak for deres indsats.

Vi håber, at alle forældre og spillere sætter stor pris på deres indsats – og ikke mindst husker at hjælpe dem eller give dem et klap på skulderen en gang i mellem, for det fortjener det for deres store engagement.

Har vi glemt noget?

Ja, lige et par ting. Vi har afholdt fodboldskole i sommerferien med rekordmange børn. Vi har afholdt to vellykkede futsalskoler i henholdsvis vinter- og efterårsferien. Vi har fået støtte af ROI’s Venner til at oprette en pengepulje møntet stævner for ungdomsholdene (og stort tak for det). Vi har fået lavet grønne ROI-halstørklæder, så man rigtigt kan vise, at man er fan.

Der er også ting, der stadig halter – og som vi arbejder på at forbedre. Men vi vil med denne årsberetning gerne fortælle, at vi prøver at gøre mange ting for vores medlemmer.

Og vi vil gerne gøre endnu mere. Derfor er vi nu seks medlemmer i udvalget, og vi har arbejdet på at fordele rollerne, så vores arbejde bliver lettere, og vi dermed kan gøre endnu mere.

Så i tilfælde af, at vi alle bliver genvalgt på generalforsamlingen i 019, så vil fodboldudvalgets seks medlemmer gerne sige tak for et begivenhedsrigt 2018 og velkommen til et nyt og spændende år.

Ungdomsansvarlige

Per Lund Larsen og Bo Amby-Fog

Senioransvarlige

Thomas Bastrup og Christoffer Sørensen

Formand og næstformand

Nicolai Svante Skovgård og Frederik Bjerregård Jensen

 

Tennis

D.14 april var vi ca. 17 medlemmer samlet til klargøring af banerne, Hans Henningsen og Mogens Rasmussen havde igen i år anskaffet grus og tromle. Det er en fornøjelse at se så mange, samlet til den årlige vedligeholdelse.

  1. 26 maj fik vi de sidste lysmaster rejst hos petanque og ved multibanen. En stor tak til Vennerne Thomas Berg og Rene Midtgård

D.24 juni var vi samlet til Sant Hans turnering , vinderne i år var Kristina Lukauskiene ogTorben Jensen.

Tak til Bent Jensen for græsslåning ved tennis skuret.

Det har været et godt og solrigt tennis år

 

Årsberetning for ROI gymnastik 2018

Generalforsamling 30/01 2019-01-15

 

Så er 2018 nået dertil hvor vi ikke kan gøre det om og der for også tid til en beretning.

Vi havde i 2018 nogle nye og temmelig store emner som f.eks:

  • Nyt spring-/rytmekoncept og herunder haltid.
  • Et opdateret redskabsrum.
  • Og ikke mindst sommergymnastik, som vi påtænker at arbejde videre med, da vi trods et lidt lavt fremmøde, syntes vi endte ud med et rigtig fint resultat ikke mindst til sankthansfesten, hvor vi i samarbejde med Vonges gymnastikhold gav en lille fin opvisning.

Men for at starte fra starten, så havde vi i stormvejret den 17. marts en flot gymnastikopvisning med deltagelse af alle vores 8 børnehold og to gæstehold hhv. Junior Nord og udtaget piger fra GGU (Gaurslund)

Dagen forløb næsten efter planen, med rigtig god opbakning trods det dårlige vejr, som var skyld i det manglende flag på flagstangen udendørs, hvad der var skyld i musikken strejkede har vi ikke helt styr på, men vi gør selvfølgelig hvad vi kan for at undgå samme fejl i år, men udfordringen ligger nok desværre i de mange forskellige afspilningsdevices og stikket til dem, men et ekstra indkøbes, ventetiden  blev dog brugt kreativt  og en ny håndstandskonkurrence sneg sig ind.

Så kom sommeren og opvisningen til sankthans, men sideløbende arbejdede vi i udvalget også på at ændre på konceptet omkring vores vinterhold hvilket bød på en udfordring vedrørende haltid og pladsmangel, men efter et møde med de øvrige foreninger og lidt planlægning og fleksibilitet fra alle ikke mindst fra hk73 og Frank og Bendt, som også har lavet muligheden for at hallen nu kan  blive opdelt, lykkedes det til sidst.

Vi brugte også sommeren på at søge og få DGIs lokalpuljetilskud til en springbane/airtrack med tilbehør og vi endte med efter 8 forskellige tilbud at bruge de 50.000,- hos Gymnashop.

Banen skal primært bruges til vores ældste gymnaster der endnu ikke er gammel nok til at springe ude på efterskolen hvilket i kraft af vores nye koncept nu også tæller 5.-6. klasserne.

Det nye koncept dækker over måden hvorpå træningerne foregår, med overlap af træningstid for de tre mindste hold i skolealderen, grunden til vi har ændret det er vi søgte flere ting i træningerne f.eks

  • Fleksibilitet for trænerne (ikke mindst de dygtige og uundværlige voksentrænere) som vi med det nye kan trække på når de har tid og derved undgår vi nogen der siger fra, fordi de ikke kan binde sig til træning hver uge pga. arbejde eller andet.
  • For at vores gymnaster kan se hvad det næste spring de har lyst til at lære er,de kan se en udvikling og i modsætning til håndbold og fodbold kan man ikke se gymnastik i fjernsynet hver weekend og derved er vi nød til, særligt til de mindste, selv at udfordre og forevise vores gymnaster vejen frem, hvilket tidligere kun skete til opvisningerne, men nu kan de se lidt til træning hver uge.
  • Vi søgte at få optimeret tiden til redskabsopstillinger , hvilket også optimerer vores haltid med optimal udnyttelse.
  • Vi vil hæve niveauet fra ekstra pasningstilbud, til målrettet gymnastisk – motorisk og rytmisk træning for vores mange børn, som gerne skulle blive til endnu flere.
  • Samt at udvikle nogle modne, ansvarsfulde og kompetente hjælpetrænere.

Og det lykkedes langt hen ad vejen. Tirsdagsholdene får stor ros fra gymnaster, forældre og trænere, lige som nogle af vores naboforeninger har bemærket det positivt.

Der er en bedre træningsmentalitet, mere videns deling, MANGE flere spring til den enkelte gymnast og et noget højere niveau i træningen end vi har set i nogle år.

-men vigtigt er også at vi fordi vi har sagt ja til alle de unge hjælpere vi har fået tilbudt, er lykkedes med at udvikle mange nye trænertalenter under vejs.

På træner/hjælpetrænerfronten har vi også igen i år haft praktikanter fra Rask Mølle Skoles valghold og to af de 8 har vi beholdt sæsonen ud, så det har også været en succes.

Så er der jo et men….. skal vi helt i mål skal vi have nogle flere gymnaster på de store hold både på SR 4 som har mistet nogle stykker til efterskolelivet, samt på SR3 som bl.a dækker de gymnaster der havde sat næsen op efter efterskolens faciliteter, men blev ”snydt”  hvilket desværre også kan ses som en lille tilbagegang af vores medlemstal.

Men også drengene mangler på alle hold lige fra de 5 årige og hele vejen op til de største hold, men det er ikke noget nyt og vi kan desværre se at det er en tendens i DGI som også arbejder på det på højere plan end os, vi må konstatere at det skal være et indsatsområde fremover.

I støbeskeen har vi også haft: træn med din farFREDAG/lær modtagning og spring i jeres havetrampolin, idræt for særligt udfordret børn, motions M/K hold og  rytmedamer , men de er på tegnebrættet til næste sæson også , her er udfordringen igen at finde de ansvarlige og ikke mindst kompetente resursepersoner.

I starten var jeg også kort omkring redskabsrummet, hvor der er sket det efter vi er blevet ”forladt” at der er blevet ryddet yderligere ud, malet i uge 42 og repareret et noget hærget gulv, sat på plads og delt systemnøgler fra skolen ud til vores instruktører og børnehaven, som nu er de eneste udover skolen selv der har ærinder i redskabsrummet.

Hvis jeg så skal gøre en kort historie lang, så er der en del der, nu hvor der er kommet ny lås på, gerne vil dele redskabs”pakke” med os, interessen var ikke helt så stor da samarbejdet gik den anden vej i foråret, hvilket egentligt var primært årsag til låsen blev skiftet.

-men vi har redskaber og musikanlæg med væsentlige skader og mangler, forsaget hen over sommerferien, så vi kan jo af gode grunde ikke regne med skolen dækker reparationerne af dem, der lå også små shotsglas  bag flere redskaber, som jo indikerer at rummet og redskaberne har været benyttet til andet end det egentlige formål og om det er harpiks eller indhold fra glassene der har givet nogle måtter deres ”antislip” overflade, skal vi lade være usagt.

Faktum er, at nu virker det igen, godt nok lidt knap med plads, ikke mindst med vores nye redskaber, men meget mere opryddeligt end tidligere.

Udover disse ændringer er der blevet flettet småting ind under vejs som f.eks opstartsmødet der blev delt i to et aktivt møde for hjælpetrænerer og minihjælpere så vi med alle de nye, havde en mulighed for at fordele og placere dem mest hensigtsmæssigt og så et  mere traditionelt for vores instruktører.

Vi har et ønske om fremadrettet at blive 5 i udvalget da vi ønsker at udvide vores sæson med sommergymnastikken fremover og vi der udover laver en af vores udvalgsmedlemmer til superbruger på Conventus, vi har i år har erfaret at dèt om noget er en stor opgave og for mange kokke… så for at få styr på kontingent betaling og aflønninger m.m.  placerer vi det samlet næste sæson.

Tak skal lyde til de to afgående udvalgsmedlemmer, Maria og Janne for deres arbejde i udvalget, på gensyn, vi kommer, ikke hvis, men når der bliver behov.  J

Vi har også stor opbakning og hjælp uden for udvalget, lige fra Rasmus der igen igen, har lavet opslag for os i år, til vores fantastiske og meget givende (i hvert fald for os) samarbejde med Efterskolen.

Også tak for opbakning til Anja og resten af HB. vi er kommet til dig med stort og småt Anja  og er blevet taget lige seriøs hver gang, ikke mindst dine korte svartider har i den grad imponeret os dejligt at føle der bliver taget hånd om tingene TAK.

 

Petanque 2018.

Vi har været 28 medlemmer i 2018 Siden Sankt Hans har vi fået yderligere 4 m.k. som har deltaget med håb om, at de bliver blivende medlemmer i 2019.

Vi har haft 3 hold med i D.G.I. kvartetsommerturnering.

Et kvartethold og et sekstethold med i D.G.I. vinterturnering i hallen i Hvirring.

D.G.I. arrangerer en del stævner i området, de fleste har vi haft deltagere med i.

Af disse stævner foregår bl.a. Single mesterskab midt i juni, samt et torsdagsmix ( normalt omkring 25, juli ) i Rask Mølle.

Vi arrangerer selv spil ved Sct. Hans festen om søndagen,  der kom   spillere  fra omegnsklubberne som også deltog.

Midt i september havde vi klubmesterskab og hyggedag på banerne, vi var så ubeskedne at ledelsen selv tog de første pladser, Frede som nr. 1 Birgit som nr. 2 og Harry som nr. 3, men jeg tror alligevel at alle hyggede sig.

Vi er taknemlig for, at forretningsudvalget har søgt og fået 12 sæt petanquekugler, som kan lånes ved forskellige lejligheder, vi skal have lavet regler for lånene, jeg syntes også f.eks. gadefester og andre skal kunne låne dem, så vi dermed kan skabe større interesse for petanque. Vi overvejer muligheden at lave petanque for børn og unge efter skoletid, vi har et medlem som vil lede det.

Jeg ved, at forretningsudvalget har søgt om midler til udvidelse til flere baner, jeg håber det lykkes, men ellers må vi finde en plan B.

Til slut vil jeg sige, at vi orienterer medlemmerne om de petanquerejser vi bliver tilbudt d.v.s. rejseselskabet  Bravo Tours og D.G.I.`s.  Birgit og jeg har deltaget i flere af dem,er lige kommet hjem fra en tur til Gran Canaria, der er dog også flere i klubben, der har deltaget.

M.v.h. Frede Jacobsen