Er du klar til årets byfest i Rask Mølle? Det er vi, og vi har glædet os til igen at lave fem dages fornøjelser for jer.

Her kommer årets plakat, og længere nede er der et uddybende program med blandt andet info om tilmelding til de forskellige ting.

Her får du programmet for 2024:

Her kommer programmet i flere detaljer:

Onsdag 19. juni

  • 17.30: Teltet åbner – denne aften er der kun adgang for kvinderne.
  • 18.30: Dameaften starter med spisning. Der bliver serveret lækker tapas-menu, og frem til kl. 19.30 er der livemusik med MH-onemanband.
  • 20.00: Foredrag med Carolyne Kaddu Rasmussen. Foredraget hedder “Hovedet i himlen og fødderne på jorden
    • Billet til foredrag inkl. spisning koster 235 kroner. Senest tilmelding er 16. juni. Billetterne købes her!
    • Du kan også købe billet kun til foredraget. Prisen er 125 kroner, og billetten kan købes her eller ved indgangen til teltet på dagen.
  • 22.00: Teltet lukker.

Torsdag 20. juni

  • 17.00: Teltet åbner – og der tændes op i grillen. Som noget nyt sælges der flæskestegssandwich
  • 18.00: EM feber – Der vises Danmark-England på storskærm!
  • 20.00: Spilturneringerne starter. Tre forskellige: Løgn, Whist og Margit. Tilmelding i teltet inden start.
    • Løgn: Det klassiske terningespil, der også kendes som Snyd eller Tænkeboks. Spilles udelukkende med hold á fire personer. Har du ikke et hold? Mød op alligevel – så samler vi hold inden start. Prisen er 320 kroner pr. hold. Præmier til bedste hold og de tre bedste spillere. Reglerne er “som de plejer”, og de kan læses i teltet.
    • Whist: Reglerne kan du finde i teltet. Prisen for at deltage er 80 kroner pr. person.
    • Margit: Forholdsvis simpelt spil med seks terninger. En Rask Mølle-klassiker! Regler findes i teltet, og det er nemt at lære. Prisen er 80 kroner pr. person – her er der kaffe og brød med i prisen.
  • 00.30: Teltet lukker – udskænkning stopper 00.15.

Fredag 21. juni

  • 16.00: Sommerafslutning for ungdomsafdelingen fodbold
  • 17.00: Festpladsen åbner med hoppeborg, tombola, sømslåning mm. Der tændes op i grillen, og der er ølvogn på pladsen. Det lukker igen ca. 21.00, men på det tidspunkt er der heldigvis godt gang i teltet 😉
  • 18.30: Five-a-side starter. Der vil ikke være oldboys five-a-side i år. Det foregår som følger:
    • Et hold består af maks. 8 spillere, heraf mindst en kvinde. 5 spillere på banen ad gangen, heraf mindst en kvinde (medmindre hun bliver udvist i kampen). Fast målmand. Alle deltagere skal være født i 2008 eller før.
    • Vi spiller i fodboldstøvler. Ens spilledragt, eller man kan låne overtrækstrøjer. Der er ikke krav om benskinner.
    • Puljeopdeling baseret på antal hold og finale/finalerunde. Kampe på 10-12 minutter på en lille bane (cirka håndboldbane-størrelse). Reglerne tager udgangspunkt i indendørs fodbold.
    • Præmier til vinderholdet + den eftertragtede vandrepokal skænket af Lokato (indgravering og ejerskab indtil næste års turnering).
    • Fri tilmelding. Det koster 300 kroner pr. hold, som betales før første kamp. Tilmelding skal til gengæld ske senest søndag 16. juni til  Frederik Bjerregård på 4216 7310.
  • 18.30: Floorball-turnering starter. Det foregår som følger:
    • Vi spiller floorball på multibanen. Det minder om hockey og foregår med stave og en lille plastikbold. Et hold består af maks. 7 spillere, heraf mindst en kvinde. Der er 4 spillere på banen, heraf mindst en kvinde! Alle deltagere skal være født i 2007 eller før. Vi spiller i flade sko og med ens spilletrøjer.
    • Vi tager udgangspunkt i Floorball Danmarks regler, og kender man ikke til floorball, gennemgår vi dem inden starten.
    • Der er selvfølgelig præmier til vinderholdet.
    • Det koster 200 kroner pr. hold, som betales før første kamp. Antal kampe og spillelænge fastsættes på baggrund af antal tilmeldte hold. Tilmelding skal ske senest søndag 16. juni til Frederik Bjerregård på 4216 7310.
  • 21.00: Konkurs spiller op til dans i teltet, og det gør de indtil 01.45! Læs mere om bandet her.
  • 02.00: Teltet lukker – udskænkning stopper 01.45.

Lørdag 22. juni

  • 12.30: Samling! Vi mødes ved Møllebo på Jasminvej forud for gadefodboldturneringen. Her vil Dagli’Brugsen give en øl/vand.
  • 13.00: Optog gennem byen og ned til stadion. Horsens Garden går forrest!
  • 13.30: Festpladsen åbner med hoppeborg, tombola, sømslåning mm. Der tændes op i grillen, og der er ølvogn på pladsen. Det lukker igen ca. 16.30, så man kan komme hjem og gøre sig klar til fest 😉
  • 13.30: Her starter gadefodboldturneringen (og den slutter cirka 16.00). Det fungerer således:
    • Saml et hold med udgangspunkt i din gade. Man kan tilmelde flere hold fra samme gade, og man kan slå flere gader sammen og tilmelde sig som ét hold. Gader fra omegnsbyerne må selvfølgelig også deltage.
    • Klæd jer gerne ud! Der er præmie til bedst udklædte gade. Der er selvfølgelig også præmie til vinderen af turneringen, men da vi spiller for sjov, så trækker vi lod om de to finalehold.
    • Vi spiller for sjov. Og alle kan være med.
    • REGLERNE:
      • OBS. ÆNDRING. I år bliver det sådan, at man SKAL være mellem 7 og 12 spillere på banen. Ikke flere end det. Er man mange på vejen, må man hjertens gerne melde to eller flere hold til – det koster ikke ekstra. Og ellers må man køre med udskiftning.
      • Man spiller selvfølgelig kun for den gade, man repræsenterer (men man behøver ikke bo på den gade, man repræsenterer). Børn til og med U13 på godt spille med på flere af gadens hold, hvis gaden har tilmeldt flere hold.
      • Øvede drenge-/herre-spillere fra U14 og op må ikke lave mål.
      • Vi spiller i gummisko eller lignende. Ingen fodboldstøvler!
    • TILMELDING:
      • Tilmeldingsgebyret er på 300 kroner for en gade, og det betales på dagen. Det koster ikke ekstra at tilmelde flere hold på samme gade.
      • Tilmelding skal til gengæld ske senest søndag 16. juni til  Frederik Bjerregård på 4216 7310. Tilmelding af ekstra hold kan ske frem til fredag 21. juni.
  • 18.30: Fællesspisning og fest!
    • Menu: Helstegt pattegris, oksefilet, flødekartofler, salat og tilbehør. Pølser til de børn, der ikke vil have menuen. VIGTIGT: Medbring selv service – tallerken og bestik!
    • Livemusik: DAMP spiller hele aftenen.
    • Undervejs er der amerikansk lotteri med alverdens sponsorpræmier, og der er uddeling af ROI’s pokaler. Drikkevarer købes i baren – man må ikke selv medbringe.
    • Pris: 225 kroner for voksne, 75 kroner for børn på 10-14 år. Entré efter spisning koster 75 kroner. Betales ved indgangen.
    • Til festen kan man reservere pladser, så man sidder sammen med vennerne, gaden osv. Det skal ske senest 15.00 om lørdagen, hvor man kan tilmelde sig på pladsen. Alternativt er det til Lene Stormborg på 53 64 30 50.
  • 01.00: Teltet lukker – udskænkning stopper 00.45.

Søndag 23. juni

  • 09.30: Morgenkaffe i teltet – prisen er 30 kroner.
  • 09.30: Petanque-turnering starter. Du tilmelder dig ved at møde op. Du skal selv medbringe ketcher eller kugler (er det helt skidt, kan du selvfølgelig låne). Alle kan være med – det er primært for hyggens skyld 😀
  • 12.00: Padel-turnering starter. Vi gentager succesen fra sidste år! Americano turnering 12 pladser. Tilmelding ved Klaus Fåborg 51301829.
  • 12.00: Festpladsen åbner med hoppeborg, tombola, sømslåning mm. Der tændes op i grillen, og der er ølvogn på pladsen.
  • 12.30: Der serveres sild og brød i teltet – prisen er 30 kroner.
  • 13.30: ROI Mølleholdet laver opvisning – de er skidegode! Vi satser på godt vejr, og så foregår opvisningen selvfølgelig ude på festpladsen. Står det ned i lårtykke stråler, så flytter vi det i hallen (men det gør det ikke!)
  • 14.00: Uddeling af pokaler. Nogle kan være uddelt lørdag aften til festen i teltet, men missede du dem, så bliver de hyldet igen her 😀
  • 14.45: Bakkeløbet!
    • Konceptet er simpelt. Du har købt en eller flere bolde i et heat, hvor der i alt er 100 bolde med. Vi sender boldene ned ad bakken (parkeringspladsen ned mod stadion), og de hurtigste i hver heat går i finalen.
    • Der er præmier til de hurtigste bolde i hvert heat og i finalen. Antal og størrelse afhænger af solgte bolde, men der er i alt præmier for mindst 4.000 kroner (og med stor sandsynlighed endnu mere).
    • Bolde kan købes på pladsen i løbet af Skt. Hans Festen.
  • 15.30: Udtrækning af ROI’s Klublotteri.
    • Førstepræmie på 5.000 kroner, derefter 2500 kroner, 1000 kroner, 500 kroner og 300 kroner. Lodderne købes på pladsen i løbet af byfesten – det er først til mølle, så vent ikke for længe!
    • VIGTIGT! Man skal være på pladsen kl. 15.30 for at kunne vinde!
    • 15.30 udtrækker vi også sponsorpræmier.
  • 16.00: ROI holder ølvognen åben
  • 17.00: RM Kro sælger mad på pladsen (Vælg mellem 3 menuer)
  • 19.00: Skt Hans Bål – Tak for i år.

 

VI GLÆDER OS TIL AT SE JER TIL ÅRETS BYFEST!

 

OBS. Vi tager forbehold for fejl i programmet, aflysninger og andre pludselige ændringer.