Hvert år holder ROI byfest i Rask Mølle – vi kalder den Skt. Hans Festen, og den foregår altid i uge 25 (okay, ikke i 2020 og 2021 pga. corona), men ellers. Her er du programmet for 2022:

Onsdag 22. juni

  • 17.30: Teltet åbner – denne aften er der kun adgang for kvinderne.
  • 18.30: Dameaften starter med spisning. Der bliver serveret lækker tapas-menu, og frem til kl. 19.30 er der livemusik med Angela, Heitmann & Nielsen.
  • 20.00: Foredrag med Lindy Aldahl. Kendt fra DR 1-programmet “Rigtige Mænd”. Foredraget hedder “Husk lige hyggen” og varer til kl. 21.00.
  • 22.00: Teltet lukker

Torsdag 23. juni

  • 17.00: Teltet åbner – og der tændes op i grillen
  • 19.00: Sankthansbål på sportspladsen.
    • Mulighed for at købe skøn mad! Pølser fra grillen, hjemmelavet kartoffelsalat samt en grøn salat.
    • Musik og fællessang med Henry T fra Musikbaren.
    • Båltænding! Byens børnehaver har lavet heksen, som vi selvfølgelig sender mod Bloksbjerg.
    • Lars fra Vejle Brand kommer og overrækker check med det beløb, I har hjulpet med at samle ind til klubben <3 Han har vist også et godt tilbud med 😉
  • 19.30: Spilturneringerne starter. Tre forskellige: Løgn, Whist og Margit. Tilmelding i teltet inden start.
    • Løgn: Det klassiske terningespil, der også kendes som Snyd og Tænkeboks. Spilles udelukkende med fire-personers-hold. Har du ikke et hold, så mød op alligevel. Så samler vi hold inden start. Prisen er 320 kroner pr. hold. Præmier til bedste hold og de tre bedste spillere. Reglerne er “som de plejer”, og de kan læses i teltet.
    • Whist: Reglerne kan du finde i teltet. Prisen for at deltage er 80 kroner pr. person.
    • Margit: Forholdsvis simpelt spil med seks terninger. En Rask Mølle-klassiker! Regler findes i teltet, og det er nemt at lære. Prisen er 80 kroner pr. person – her er der kaffe og brød med i prisen.
  • 00.00: Teltet lukker – udskænkning stopper 23.45.

Fredag 24. juni

  • 16.00: Sommerafslutning for ungdomsfodbolden i Rask Mølle. Info gives via fodboldafdelingen. I forbindelse med afslutningen er der spisning for spillere, forældre og søskende.
  • 17.00: Festpladsen åbner med hoppeborg, tombola, sømslåning mm. Der tændes op i grillen, og der er ølvogn på pladsen. Det lukker igen ca. 21.00, men på det tidspunkt er der heldigvis godt gang i teltet 😉
  • 18.30: Five-a-side starter. Der vil ikke være oldboys five-a-side i år. Det foregår som følger:
    • Et hold består af maks. 8 spillere, heraf mindst en kvinde. 5 spillere på banen ad gangen, heraf mindst en kvinde (med mindre hun bliver udvist i kampen). Fast målmand. Alle deltagere skal være født i 2006 eller før.
    • Vi spiller i fodboldstøvler. Ens spilledragt, eller man kan låne overtrækstrøjer.
    • Puljeopdeling baseret på antal hold og finale/finalerunde. Kampe på 10-12 minutter på en lille bane (cirka håndboldbane-størrelse). Reglerne tager udgangspunkt i indendørs fodbold.
    • Præmier til vinderholdet + den eftertragtede vandrepokal skænket af Lokato (indgravering og ejerskab indtil næste års turnering).
    • Fri tilmelding. Det koster 300 kroner pr. hold, som betales før første kamp. Tilmelding skal til gengæld ske senest fredag 17. juni til Frank Laursen på 5152 6575 eller Frederik Bjerregård på 4216 7310.
  • 18.30: Floorball-turnering starter. Det foregår som følger:
    • Vi spiller floorball på multibanen. Det minder om hockey og foregår med stave og en lille plastikbold. Et hold består af maks. 7 spillere, heraf mindst en kvinde. Der er 4 spillere på banen, heraf mindst en kvinde! Alle deltagere skal være født i 2006 eller før. Vi spiller i flade sko og med ens spilletrøjer.
    • Vi tager udgangspunkt i Floorball Danmarks regler, og kender man ikke til floorball, gennemgår vi dem inden starten.
    • Der er selvfølgelig præmier til vinderholdet.
    • Antal kampe og spillelænge fastsættes på baggrund af antal tilmeldte hold. Tilmelding skal til gengæld ske senest fredag 17. juni til Frank Laursen på 5152 6575 eller Frederik Bjerregård på 4216 7310.
  • 21.00: Konkurs spiller op til dans i teltet, og det gør de indtil 00.45!
  • 01.00: Teltet lukker – udskænkning stopper 00.45.

Lørdag 25. juni

  • 12.30: Vi mødes ved Møllebo på Jasminvej forud for gadefodboldturneringen. Her vil Dagli’Brugsen give en øl/vand.
  • 13.00: Optog gennem byen og ned til stadion. Horsens Garden går forrest!
  • 13.30: Festpladsen åbner med hoppeborg, tombola, sømslåning mm. Der tændes op i grillen, og der er ølvogn på pladsen. Det lukker igen ca. 16.30, så man kan komme hjem og gøre sig klar til fest 😉
  • 13.30: Her starter gadefodboldturneringen (og den slutter cirka 16.00). Det fungerer således:
    • Saml et hold med udgangspunkt i din gade. Man kan tilmelde flere hold fra samme gade, og man kan slå flere gader sammen og tilmelde sig som ét hold. Gader fra omegnsbyerne må selvfølgelig også deltage.
    • Vi spiller for sjov. Og alle kan være med. Udgangspunktet er 7-12 spillere på et hold, meeeen det går vi nu ikke så meget op i. Øvede drenge-/herre-spillere fra U14 og op må ikke lave mål. Vi spiller i gummisko eller lignende. Ingen fodboldstøvler!
    • Klæd jer gerne ud! Der er præmie til bedst udklædte gade. Der er selvfølgelig også præmie til vinderen af turneringen, men da vi spiller for sjov, så trækker vi lod om de to finalehold.
    • Holdgebyret er på 300 kroner, og det betales på dagen. Tilmelding skal til gengæld ske senest fredag 17. juni til Frank Laursen på 5152 6575 eller Frederik Bjerregård på 4216 7310.
  • 18.30: Fællesspisning og fest!
    • Menu: Helstegt pattegris, oksefilet, flødekartofler, salat og tilbehør. Pølser til de børn, der ikke vil have menuen. VIGTIGT: Medbring selv service – tallerken og bestik!
    • Livemusik: Sonic Boom spiller hele aftenen.
    • Undervejs er der amerikansk lotteri og uddeling af ROI’s pokaler. Drikkevarer købes i baren – man må ikke selv medbringe.
    • Pris: 200 kroner for voksne, 75 kroner for børn på 10-14 år. Entré efter spisning koster 75 kroner. Betales ved indgangen.
    • Til festen kan man reservere pladser, så man sidder sammen med vennerne, gaden osv. Det skal ske senest 15.00 om lørdagen, hvor man kan tilmelde sig på pladsen. Alternativt er det til Lene Stormborg på 53 64 30 50.
  • 02.00: Teltet lukker – udskænkning stopper 01.45.

Søndag 26. juni

  • 09.30: Morgenkaffe i teltet – prisen er 30 kroner.
  • 09.30: Tennis-turnering og petanque-turnering starter. Du tilmelder dig ved at møde op. Du skal selv medbringe ketcher eller kugler (er det helt skidt, kan du selvfølgelig låne). Alle kan være med – det er primært for hyggens skyld 😀
  • 10.30: Vandrebanko i Rask Skov – som altid arrangeret af ROI’s Venner. Her skal du også bare møde op på pladsen for at være med.
  • 11.30: Padel-turnering starter. Nyhed i år! Da vi har fået to padelbaner til byen, skal de selvfølgelig bruges til byfesten. Mere info kommer her på hjemmesiden og på ROI’s Facebook-side.
  • 12.00: Festpladsen åbner med hoppeborg, tombola, sømslåning mm. Der tændes op i grillen, og der er ølvogn på pladsen.
  • 12.00: Lasertag i klubhuset. Nyhed i år! Det er forbeholdt børn i alderen 8-14 år. Lasertag er et skydespil, hvor man skyder hinanden med laser – ganske ufarligt, men helt sikkert sjovt! Det foregår cirka frem til 14.00.
  • 12.30: Der serveres sild og brød i teltet – prisen er 30 kroner.
  • 13.30: ROI’s sommergymnaster laver opvisning – de er skidegode! Vi satser på godt vejr, og så foregår opvisningen selvfølgelig ude på festpladsen. Står det ned i lårtykke stråler, så flytter vi det i hallen (men det gør det ikke!)
  • 14.00: Uddeling af pokaler. Nogle kan være uddelt lørdag aften til festen i teltet, men missede du dem, så bliver de hyldet igen her 😀
  • 14.45: Bakkeløbet! Konceptet er simpelt. Du har købt en eller flere bolde i et heat, hvor der i alt er 100 bolde med. Vi sender boldene ned ad bakken (parkeringspladsen ned mod stadion), og de hurtigste i hver heat går i finalen. Der er præmier til de hurtigste bolde i hvert heat og i finalen. Antal præmier og størrelse på dem afhænger af solgte bolde, men der er i alt præmier for mindst 4.000 kroner (og med stor sandsynlighed endnu mere). Bolde kan købes på pladsen i løbet af Skt. Hans Festen.
  • 15.30: Udtrækning af ROI’s Klublotteri. Førstepræmie på 5.000 kroner, derefter 2500 kroner, 1000 kroner, 500 kroner og 300 kroner. Lodderne købes på pladsen i løbet af byfesten – det er først til mølle, så vent ikke for længe! Man skal være på pladsen kl. 15.30 for at kunne vinde!
  • 16.00: Pladsen lukker, og vi siger tak for i år.